Il conto, per favore - dzień 2 i 3

Siemanko!

Dzień drugi- Paestum
Szybko opuściliśmy Pompeje i udaliśmy się w kilkugodzinną podróż do miasta Castellabate, które znajduje się w obszarze regionu Kampania. Wyznaczona trasa celowo była „turystyczna” aby przy okazji zobaczyć urocze miasteczko Amalfi. Okazało się ono bardzo zatłoczone więc nie zatrzymaliśmy się tam nawet na zdjęcia. Przystankiem na trasie było zwiedzanie parku archeologicznego Paestum, gdzie znajdują się starożytne świątynie Posejdona, Ateny i Hery. O dziwo było bardzo mało turystów co pozwoliło na zrobienie przepięknych zdjęć. Nocleg w tym dniu okazał się bardzo przeciętny, dlatego w sobotę szybko pozbieraliśmy rzeczy i ruszliśmy w trasę.

Dzień trzeci- Amantea
Pobudka, kawa i w drogę. Przed nami 3 godziny drogi do kolejnego punktu wycieczki. Przepiękna trasa, która wiła się wzdłuż zachodniego wybrzeża Kalabrii pozwoliła spełnić Jackowi marzenia klifowego dronowania. Po kilku godzinach udało nam się trafić do urokliwego hotelu, w którym spędzamy aż dwie noce. Przemiła obsługa przygotowała nam nawet obiad w czasie sjesty! Wieczorem poszliśmy na plaże aby w końcu umoczyć stopy w ciepłej i czystej wodzie Morza Tyrreńskiego.

Ola i Jacek

P.S. Okazało się, że w tym regionie Włoch praktycznie nikt nie posługuje się językiem angielskim zwrotami co znacząco utrudnia komunikację. Jednak w pizzerii zaskoczyła nas kelnerka, która przyjęła nasze zamówienie po polsku, czym pozbawiła nas możliwości popisania się umiejętnością korzystania z translatora. :D