Buongiorno, non parlo italiano! - Italia - dzień 1

Buongiorno, non parlo italiano!

Włochy- Dzień pierwszy

Neapol powitał nas ulewnym deszczem, co wcale nam nie przeszkadzało, ponieważ z 30 stopni na termometrze odczuwalne było 22. Szybko przedostaliśmy się z lotniska po nasz wspaniały samochód sportowy- Toyotę Aygo i ruszyliśmy w kierunku naszego pierwszego noclegu w Pompejach. Przed wyjazdem do Włoch trochę czytaliśmy o zasadach drogowych panujących tutaj, jednak na miejscu wszystko dotarło do nas dużo bardziej. Trzy samochody poruszające się na jednym wyznaczonym pasie ruchu, wyjeżdżanie na środek ulicy bez patrzenia w jakąkolwiek stronę, wszechobecny dźwięk klaksonów a przy tym kulturalna jazda na zakładkę (!). Pompeje okazały się miastem dróg jednokierunkowych, a mapy nie ogarniały remontu trwającego w centrum. Szybko jednak znaleźliśmy miejsce naszego noclegu i po zameldowaniu od razu udaliśmy się na zwiedzanie.

Ruiny miasta wywarły na nas ogromne wrażenie. Zresztą zdjęcia oddają urok całego miejsca, w którym można spacerować długie godziny.
Na kolację udaliśmy się do polecanej restauracji niedaleko centrum. Przemiła kelnerka poleciła nam regionalne specjały i przepyszne piwko. Najedzeni, szczęśliwi i zmęczeni zakończyliśmy pierwszy dzień naszej podróży.

Arena gladiatorów

Pompejska uprawa

Widok na Wezuwiusz

Malowidła w domu bogatego obywatela